Wanneer is sprake van een behandelovereenkomst?
Onze hulpverlener zal de aanmelding doornemen, wanneer de aanmelding compleet is en Braams de zorgtoewijzing van de gemeente heeft ontvangen. De zorgtoewijzing betekent dat de gemeente heeft aangegeven bereid te zijn de zorg te vergoeden. De hulpverlener kijkt of de behandelingsmogelijkheden die Braams biedt passend zijn voor jou/ uw kind. De hulpverlener zal bij vragen telefonisch contact met u/ jou opnemen.Nadat de hulpverlener het dossier heeft doorgenomen, vindt een intakegesprek plaats. Indien uit het intakegesprek blijkt dat de zorgvraag van de cliënt (en/of zijn wettelijk vertegenwoordiger(s)) aansluit bij het zorgaanbod van Braams, zal in afstemming met cliënt, ouder(s) en hulpverlener het traject voortgezet worden. Indien uit het intakegesprek blijkt dat de zorgvraag niet passend is bij het zorgaanbod van Braams, zal de hulpverlener in afstemming met cliënt, ouder(s) en verwijzer meedenken welke zorg/ behandelinstelling wel passend zou kunnen zijn. Dus blijkt uit het intakegesprek dat de zorgvraag van de cliënt (en/of zijn wettelijk vertegenwoordiger(s)) aansluit bij het zorgaanbod van Braams, dan is vanaf dat moment sprake van een behandelovereenkomst.